Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Millenial#SURVIVAL#BlackMagic
Pintérová, Renáta ; Mazanec, Martin (oponent) ; Zálešák, Jan (vedoucí práce)
The aim of my work is to investigate the conditions of contemporary art and self-colonising tendencies in the production, perception and circulation of art between the online and offline space as well as the theoretical, contextual and political background of this process. The self-promotional character of mediating my own artwork over the internet is given by the widely used technology options, the preset architecture of web content for distribution of visual content, as well as the dominant aesthetic canon of documentary artwork and exhibitions dictated by influential visual blogs from the Contemporary Art Daily to the Ofluxo , Tzvetnik or others. I recognize the artistic practice in this context as an aesthetic loop and the accelerative impotence of a digital image given by the political conditions of information technology. The practical output of the work will consist of two textile objects.Design of objects and the DIY part of it will be created by me, but the objects stiching will be realized by Slovak designer / model Michal Šumichrast, who creates his own branding under the name SUMICRAFT. I think that the aesthetics and the process of producing his work and life itself corresponds to the social policy of the new global class of cultural producers. His artistic practice is contextually similar to my practice and to the social / political economic issues of the current precariat class that I examine in my theoretical and practical work. As a final result of the research the objects will be documented in "high resolution" and sent back to the Internet. Either in the form of an Instagram post, or as a self-colonising process within some of the "most up-to-date" online platforms for contemporary art.
Monument
Mrva, Jozef ; Vaněk, Vojtěch (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Práce s odpadovými materiály je pro mě východiskem pro prostorové instalace. Využívám vlastností a estetiky kartónu a dřevěných odřezků k dialogu s geometrickými tušovými kresbami, které vznikaly za poslední rok. Táhlost a nepředvídovatelnost tvarů připomíná trámy a ruiny a dotýká se tak ekologických a eschatologických témat. Název Monument je tedy ironickou polemikou s lidskou stopou a materiály, které využíváme aniž bychom jim věnovali bližší pozornost.
Millenial#SURVIVAL#BlackMagic
Pintérová, Renáta ; Mazanec, Martin (oponent) ; Zálešák, Jan (vedoucí práce)
The aim of my work is to investigate the conditions of contemporary art and self-colonising tendencies in the production, perception and circulation of art between the online and offline space as well as the theoretical, contextual and political background of this process. The self-promotional character of mediating my own artwork over the internet is given by the widely used technology options, the preset architecture of web content for distribution of visual content, as well as the dominant aesthetic canon of documentary artwork and exhibitions dictated by influential visual blogs from the Contemporary Art Daily to the Ofluxo , Tzvetnik or others. I recognize the artistic practice in this context as an aesthetic loop and the accelerative impotence of a digital image given by the political conditions of information technology. The practical output of the work will consist of two textile objects.Design of objects and the DIY part of it will be created by me, but the objects stiching will be realized by Slovak designer / model Michal Šumichrast, who creates his own branding under the name SUMICRAFT. I think that the aesthetics and the process of producing his work and life itself corresponds to the social policy of the new global class of cultural producers. His artistic practice is contextually similar to my practice and to the social / political economic issues of the current precariat class that I examine in my theoretical and practical work. As a final result of the research the objects will be documented in "high resolution" and sent back to the Internet. Either in the form of an Instagram post, or as a self-colonising process within some of the "most up-to-date" online platforms for contemporary art.
Výstava versus výstavnictví. Československé pavilony na Expo 1967 v Montrealu a Expo 1970 v Ósace
Nekvindová, Terezie ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Šetlík, Jiří (oponent) ; Švácha, Rostislav (oponent)
Práce se zaměřuje na pavilony ČSSR na světových výstavách Expo 67 a Expo 70. Obě sledované události se odehrály v době kolem roku 1968, kdy se v Československu na krátkou chvíli částečně překrývalo progresivní výtvarné umění s kulturní politikou státu. V pavilonech (obzvlášť v případě Expo 70) se také odrazily společensko-politické souvislosti roku 1968. Řada umělců, kteří se na těchto státem organizovaných výstavách podíleli, se také zároveň v zahraničí účastnila reprezentativních uměleckých přehlídek (bienále v Benátkách, São Paulo, Paříži, documenta v Kasselu ad.), proto se jí věnuje jedna z kapitol práce. Na konci 60. let na jedné straně existuje tzv. výstavnictví, státem podporovaný obor sloužící masové komunikaci s občany i pro (re)prezentaci země v zahraničí, jehož hlavní cíl je propagace a šíření vládnoucí ideologie. Na druhé straně se v československém výtvarném umění začíná vědomě pracovat s médiem výstavy jako s komplexně komponovaným celkem, ať prostřednictvím inovativních instalací nebo vystavováním environmentů. Zatímco výstavnictví zažívající v 60. letech svůj vrchol, se koncem desetiletí začalo rozmělňovat ve zbytnělé manýře, experimenty s formátem výtvarné výstavy teprve začínaly. Studie se zabývá především otázkou, jak k médiu výstavy přistupovaly v 60. letech obě zmíněné oblasti: umělecká...
Proměny autoportrétu ve fotografii českých intermediálních umělců 90. let 20. století
Klička, Tomáš ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
Práce na příkladu tvorby čtyř intermediálních umělců (Milena Dopitová, Míla Preslová, Jiří Surůvka, Václav Stratil) ukazuje, jakým způsobem byl fotografický autoportrét užit k tematizaci identity, intimity a sociální problematiky v českém umění devadesátých let dvacátého století. Na příkladu těchto autorů se text rovněž dotýká prolínání fotografie s dalšími médii, jako je performance nebo instalace.
Monument
Mrva, Jozef ; Vaněk, Vojtěch (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Práce s odpadovými materiály je pro mě východiskem pro prostorové instalace. Využívám vlastností a estetiky kartónu a dřevěných odřezků k dialogu s geometrickými tušovými kresbami, které vznikaly za poslední rok. Táhlost a nepředvídovatelnost tvarů připomíná trámy a ruiny a dotýká se tak ekologických a eschatologických témat. Název Monument je tedy ironickou polemikou s lidskou stopou a materiály, které využíváme aniž bychom jim věnovali bližší pozornost.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.